vrijdag 31 augustus 2012

Welkom!

Met het zweet nog op m'n voorhoofd presenteer ik mijn eerste blog! In eerste instantie verwachtte ik niet dat een verbazingwekkend hoog IQ vereist is om een blog te kunnen schrijven, maar helaas bleek de realiteit anders te zijn.

Na wat geklungel heb ook ik het dan eindelijk door: een Google-account is nodig, voordat er überhaupt een Blogger-account gemaakt kán worden. Moedig begin ik de eindeloze registratielijsten in te vullen en ik moet ook nog even bewijzen dat ik echt geen robot ben. Nadat een bekakte vrouwenstem mij ‘filip hiejairki’ heeft gedicteerd, typ ik dit in op het formulier.
Wonder boven wonder vlieg ik door de volgende formulieren heen. Alles verloopt vlekkeloos, totdat ik een Google+-account aangesmeerd krijg. Ik ben één van die naïeve personen die denkt dat alles met een + erachter vast beter is. Dus natuurlijk maak ik braaf zo’n Google+-account aan. Fout! Voor ik het weet is m’n Google+-account geboren en onherroepelijk verbonden aan m’n Blogger-account. Door deze uitvinding van Google is m’n net zorgvuldig ingevulde Blogger-profiel verdwenen en omgetoverd in een suffe link naar m’n Google+-account, waar ik nooit meer een blik op zal werpen.
Binnen enkele seconden is mijn stralende humeur verdwenen. Toch begin ik dapper te brainstormen over m’n Blognaam. Dat valt nog niet mee: het moet enthousiast, professioneel én pakkend zijn. Maar eindelijk ben ik eruit: www.blondmaarnietdom.blogspot.nl gaat het helemaal maken. Vanzelfsprekend stort ik me weer vol overgave op m’n toetsenbord, dolblij dat ik eindelijk ìets heb.
Toch erger ik me nog steeds kapot aan de Google+-link op m’n profiel, dus ik besluit m’n hele Google+-account te deleten. Dit is een klusje waar ik weer een paar uur zoet mee ben. Als ik mezelf eindelijk een schouderklopje geef -omdat ik dit maar weer heb gefikst- dringt het tot me door dat de accounts gekoppeld waren: ook m’n Blogger-account is van de aardbodem verdwenen. Ik kan weer van vooraf aan beginnen. Zelfs de naam ‘blondmaarnietdom’ (die ik met uiterste zorgvuldigheid heb verzonnen) kan niet meer gekozen worden. Die heb ik namelijk al. Alleen kan ik er niet meer in.
Neem van mij aan dat ik tierend door de formulieren ga, scheldend naar de bekakte vrouwenstem luister, en mopperend m’n naam-verzin-proces weer opstart.
Maar nu heb ik eindelijk m’n blog klaar, genaamd: www.blondentochnietdom.blogspot.nl.   Joepie, ik heb er zin in.

3 opmerkingen:

  1. Heeh Si,
    Erg leuk om dit te lezen zeker wanneer je de msn gesprekken over dit onderwerp erbij haalt. Het verhaal klopt precies en kzie het ook echt weer voor me. De start van je blog is wel heel toepasselijk namelijk echt het begin van het begin. Leuk geschreven erg pakkend, ik wens je heel veel succes met je vervolg blogs!
    Collin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hooi lieve Sii,

    het is natuurlijk minder leuk voor jou om het bovenstaande mee te maken, maar het is erg leuk voor mij om het te lezen! Ik ben zeker geen deskundige(op dit gebied dan.. ha ha) maar ik vind dat je het heel grappig hebt geschreven. Ik ben trots op je!
    Ik wens je veel schrijfplezier zodat wij veel leesplezier zullen hebben!
    xxx mama

    BeantwoordenVerwijderen